Świetlica szkolna w roku szkolnym 2024/2025 pełniła ważną funkcję opiekuńczo-wychowawczą, zapewniając uczniom bezpieczne i kreatywne spędzanie czasu po lekcjach, a także stworzenie warunków do wypoczynku i odrobienia prac domowych. Zajęcia były dostosowane do wieku, potrzeb oraz zainteresowań dzieci. Prowadzone były różnorodne formy aktywności, które wspierały rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i artystyczny wychowanków. Świetlica spełniając swą funkcję opiekuńczą stara się rozwijać umiejętności i uzdolnienia dzieci, wyzwalać ekspresję twórczą i kształtować sprawność ruchową. Staramy się, aby nasze zajęcia uczyły dzieci współdziałania w grupie i kształtowały umiejętność komunikowania się.
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie brali udział w licznych zajęciach plastycznych i technicznych. Uczniowie rozwijali swoją kreatywność poprzez rysowanie, malowanie farbami, wycinanki, origami oraz prace tematyczne związane z porami roku i świętami. Prace dzieci były regularnie eksponowane na gazetkach świetlicowych.
Odbywały się liczne zajęcia ruchowe takie jak aerobik przy muzyce, joga, a także zajęcia ruchowe na hali sportowej. Dzieci brały udział w zabawach bieżnych, ćwiczeniach gimnastycznych, grach zespołowych oraz rozgrywkach sportowych, takich jak piłka nożna. Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem i sprzyjały rozwijaniu sprawności fizycznej oraz stosowania zasad fair play.
Podczas zajęć muzycznych dzieci uczyły się piosenek, brały udział w zabawach rytmicznych i tanecznych oraz poznawały podstawy muzyki. W świetlicy odbywały się również liczne gry i zabawy integrujące grupę. Dzieci uczestniczyły w grach planszowych, quizach oraz grach dydaktycznych rozwijających logiczne myślenie i współpracę w grupie. Zajęcia te wspierały rozwój kompetencji społecznych i uczyły zasad zdrowej rywalizacji.
W bieżącym roku szkolnym na zajęciach świetlicowych obchodzone były różnorodne święta, m.in. Dzień Dinozaura, Walentynki, Święta Bożego Narodzenia, Dzień Babci i Dziadka, Święta Wielkanocne, Dzień Ziemi. Dzieci przygotowały prace plastyczne, laurki, plakat, opowiadały o swoich doświadczeniach związanych z poszczególnymi dniami oraz rozwiązywały quizy tematyczne.
Regularnie odbywały się również zajęcia rozwijające umiejętności z języka angielskiego. Poruszane były także treści uwrażliwiające na przyrodę, mapę Polski oraz na polskie tradycje świąteczne. Odbywały się także zajęcia ogólnorozwojowe i dydaktyczne podnoszące i usprawniające możliwości intelektualne dzieci, w tym quizy i zagadki logiczne oraz czytanie na głos.
Red.+Foto: Edyta Michalik






















You must be logged in to post a comment.